Peranan dan Tanggungjawab Pusat Perumahan Pelajar:

  1. Penubuhan dan Pengurusan Kolej Kediaman

    • Ditubuhkan secara rasmi pada 1 Januari 2015.
    • Menguruskan operasi dan kewangan enam (6) kolej kediaman:
      • Lima (5) di Kampus Nilai.
      • Satu (1) di Kampus Pandan.
  2. Pengurusan Kewangan

    • Menyelaras penggunaan Tabung Pengetua yang bersumberkan Yuran Aktiviti Kolej Kediaman.
  3. Penyediaan dan Penyelenggaraan Kemudahan Asas

    • Perabot: katil, meja belajar, kerusi, dan almari pakaian.
    • Peralatan: kipas dan langsir.
    • Perkhidmatan:
      • Siaran TV berbayar.
      • Capaian internet.
      • Mesin basuh layan diri.
  4. Penyeliaan Kemudahan Tambahan

    • Rumah Pengetua dan Rumah Felo.
    • Bilik Rehat Pelajar dan Bilik JAKSA.
  5. Pengurusan Rumah Tetamu

    • Menyediakan kemudahan Rumah Tetamu untuk disewakan sebagai usaha penjanaan pendapatan.
  6. Sokongan Pelajar Luar Kampus

    • Menyelaras keperluan aktiviti dan kebajikan pelajar luar kampus melalui Pejabat Pengurusan Pelajar Luar Kampus.

Dengan perkhidmatan yang komprehensif ini, Pusat Perumahan Pelajar memastikan keselesaan dan kebajikan pelajar sentiasa terjaga.